Rend ikke haleløs efter en strategi med online marketing!

18 December 2019 Anders Lundtang Hansen
image

editorial

Måske har du som firma indset, at det halter gevaldigt på fronten med at være til stede på de sociale medier, som din chef måske har affejet med, at det er sådan noget, som unge mennesker begår sig med, så der er ingen grund til at lave en indsats på de områder.

Men medarbejderne fortæller, at de bliver spurgt af jævnaldrende familiemedlemmer og venner, hvorfor der ikke findes så meget information om deres arbejdsplads online, og hvis der endelig findes noget, så er det meget tilfældigt eller sjældent opdateret.

Der ser man som chef måske, at der kan være noget om at lave online marketing, for når vedkommende forhører og undersøger nærmere hos andre, kan man godt se, at man efterhånden er den eneste, der ikke har lavet en indsats på det område.

Så man bliver måske af gode grunde forskrækket og tænker, at den slags skal implementeres med det samme, men hvor svært kan det være, når de unge mennesker så tit er på nettet; det kan vel kun lige tage et par dage at få op at køre.

Her skal man huske på, at der er stor forskel på, at man har med sociale medier at gøre og kan begå sig uden problemer på dem, bruge dem og skifte rundt, og så til at bruge dem i en forretningsmæssig sammenhæng, hvor man gerne vil aktivere ens kunder og fanger nye ind.

Den slags er slet ikke så lige til.

På det område kræver det vejledning fra blandt andet Adtimize.dk, hvis vi selv skal sige det, og hvis man skal få det fulde udbytte af ens online marketing strategi, så er man nødt til at vedligeholde det og opdatere det konstant, og til den slags kan man få brug for nogle nye medarbejdere til de opgaver.

Det vil kunne svare sig gevaldigt i længden.

More articles