Effektiv branding strategi med et veldesignet firmalogo

24 June 2018 Astrid Pedersen
Effektiv branding strategi med et veldesignet firmalogo

Hvor går jeg hen, når jeg skal have designet et flot og lækkert firma logo til min virksomhed? Hvad er branding? Kan jeg selv designe mit firma logo? Som virksomhedsejer uden en decideret marketing afdeling, kan det godt være vanskeligt at bedømme, hvor højt man skal prioritere det rent grafiske – for eksempel firma logo, web design, og udformning af reklamer, brevpapir og andre creatives. Du bør dog ikke undervurdere essensen af et stærkt firma logo. Og du bør heller ikke undervurdere vigtigheden af at få dit firma logo designet af en professionel grafiker med erfaring inden for området.

Få en professionel og erfaren grafiker til at stå for design af dit firma logo

Grunden til, at det er så vigtigt at have et godt firma logo fra begyndelsen, er forbundet med det, som i marketing sprog hedder ”branding”. I en verden, som i meget høj grad er styret af visuelle medier, hænger branding tæt sammen med en virksomheds visuelle identitet. Og her spiller firma logoet en stor rolle.

Når vi ser det store, gule M ved en afkørsel på motorvejen, ved vi automatisk, at det ikke er en Burger King, vi skal ind og spise frokost på Vi har lært at associere det gule M med den amerikanske burger-gigant McDonalds. Og dette er blot et eksempel på effektiv branding ved hjælp af et firma logo, som har været stort set uændret siden begyndelsen. Hvis McDonalds ændrede logo hvert andet år, ville vi ikke længere have noget visuelt at associere burgerkæden med. Og så ville virksomhedens branding strategi falde fra hinanden.

Derfor bør du få en professionel designer til at formgive dit logo. På den måde får du et stærkt firma logo, som kan lægge basis for effektiv branding af din virksomhed, og som du ikke behøver at skifte ud. Du kan læse mere om, hvad en professionel grafisk designer kan gøre for dig og din virksomhed, på damgraphics.dk

More articles